מתכון מדוייק לקובה סלק

צילום – מירי רוטגולד

קובה סלק מתכון נהדר

תודה למירי על השיתוף

משתפת אתכן באחד המתכונים שמכינה בעסק שלי, בעלת קייטרינג, מבטיחה לכן שתודו לי.
נותנת לכן את הטיפ שייצא לכן צבע סגול מושלם.

קובה סלק מאת –  מירי רוטגולד

(מתכון לכ-30 קובות יפות):
המצרכים

לבצק:
800 גרם סולת או 4.5 כוסות (כוס מדידה של 200 מ"ל)
כפית מלח
4 כפות שמן
כ-2.5 כוסות מים.
שמים בקערה גדולה את הסולת, מלח ושמן ומוסיפים מים תוך כדי ערבוב. מתחילים מ2 כוסות מים ומוסיפים עוד על פי הצורך, הבצק צריך להיות לח ורך, לערבב היטיב כדי שלא יקרה מצב שיש מקומות שהמים לא הגיעו אליהם. אני עושה לפי העין לכן לא יודעת כל כך לכמת אבל זה בערך 2.5 כוסות מים. נותנים לבצק לנוח כ20 דק.

למילוי:
600 גרם בשר טחון
1 בצל ענק קצוץ קטן
3 שיני שום כתושות
חצי צרור פטרוזיליה
גבעול סלרי קצוץ קטן אופציה למי שאוהב
מלח, פלפל, בהרט, כרכום וכמון.
אופן הכנה –

מטגנים בצל ענק קצוץ קטן, כשהוא מזהיב מוסיפים את השום, מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים, מטגנים עד שהבשר משנה את הצבע, חשוב לערבב דיי הרבה ותוך כדי לפורר כי אחרת הבשר נהיה גושים (נוח לערבב עם כף מעץ). מוסיפים את התבלינים ומערבבים היטיב, לבסוף מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ואפשר גם סלרי קצוץ קטן.
עד שהבשר מתקרר מתחילים להכין מרק.

למרק:
4-5 סלקים גדולים (אם הם קטנים אז יותר)
1 בצל ענק פרוס
4 שיני שום קצוצות
1 רסק קטן או כף גדושה
3-4 גבעולי סלרי
1 כף סוכר/סוכר חום/סילאן
1 כף פפריקה, מלח, פלפל, בהרט, כמון
מיץ מלימון סחוט, אם הלימון לא מלא במיץ אפשר להוסיף עוד, תלוי כמה אוהבים חמוץ, זה אמור לצאת חמוץ מתוק.
מזהיבים קלות את הבצל והשום, פורסים את הסלק לפרוסות בגודל שרוצים מלבד סלק 1 שמגרדים או טוחנים (מוסיפים אותו בסוף הבישול, זה הטיפ לצבע המושלם), מוסיפים סלרי ומערבבים, מוסיפים תבלינים, סוכר/סילאן, רסק ומערבבים, מבשלים על אש קטנה.. לאחר כ5 דק מוסיפים מים ומבשלים על אש בינונית כ15 דק.. בינתיים מכינים את הקובות

מהבצק יוצרים כדורים בקוטר של כ3 ס"מ. אח"כ פותחים את הכדורים בעזרת האצבעות על כף היד, שמים את המילוי בערך 1.5-2 כפיות, מקפלים את כף היד שבה שוכבת הקובה ובעזרת היד השנייה דוחפים את המילוי פנימה ואוספים את קצוות הבצק למרכז ומהדקים, אם יש שאריות בצק אז להוריד. לעבוד עם קערת מים ליד ולהרטיב מידי פעם את הידיים כי זה מקל על העבודה והקובה לא נדבקת ככה לידיים.
כשהקובות מוכנות זורקים למרק אבל רק כשהמרק רותח ומבשלים כ30 דק על אש בינונית, לערבב מידיי פעם ולהוסיף מים לפי הצורך.. ב5 דק האחרונות של הבישול מוסיפים את הסלק המגורד/טחון ואת מיץ הלימון, מערבבים, בודקים תיבול ומתקנים אם חסר משהו.. כשהקובה מתקררת הצבע מתחזק יותר.

בתיאבון, מירי רוטגולד😋

 

1 thought on “מתכון מדוייק לקובה סלק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *